Aktualności

Samouczek do programu Sosnowieckiej Karty Miejskiej

21.10.2022 r.

ZAKŁADANIE KONTA UŻYTKOWNIKA SKM

  • Wejdź na stronę https://skm.sosnowiec.pl/rejestracja i dokonaj rejestracji.
  • Przy podawaniu danych sprawdź czy zostały one wprowadzone poprawnie. Błąd w adresie e-mail lub numerze telefonu utrudni proces aktywacji konta.
  • Po rejestracji otrzymasz link lub sms aktywacyjny  (w zależności od sposobu rejestracji) użyj go do aktywacji konta.
  • Sprawdź folder SPAM w skrzynce e-mail. Może się zdarzyć, że tam trafi mail z linkiem aktywacyjnym.
  • Postępuj zgodnie ze wskazówkami przesłanymi w mailu lub sms-ie.
  • W przypadku braku możliwości aktywacji utworzonego konta nie twórz nowego – skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Sosnowieckiej Karty Miejskiej i opisz problem – wrp@um.sosnowiec.pl lub tel. 32 296 06 51; 32 296 07 67.
  • W każdej chwili masz możliwość edycji danych konta z poziomu strony internetowej: skm.sosnowiec.pl
  • Sama aktywacja konta nie jest równoznaczna z przystąpieniem do programu Sosnowieckiej Karty Miejskiej. Po zalogowaniu (przez stronę: https://skm.sosnowiec.pl/logowanie) na swoje konto musisz jeszcze złożyć wniosek o przystąpienie do programu Sosnowieckiej Karty Miejskiej.

WYKONAJ PONIŻSZE KROKI:

  • Po zalogowaniu kliknij w kafelek - złóż wniosek:





    a następnie dołącz do programu Sosnowieckiej Karty Miejskiej:




     
  • Przy wypełnianiu wniosku unikaj drukowanych liter (kapitalików) oraz dokładnie sprawdzaj wprowadzane dane aby uniknąć literówek.
  • Czytaj instrukcje i wskazówki wyświetlane w formularzu.
  • Dołącz fotografię swoją i dzieci zgodną z wymogami (przede wszystkim twarz ma być wyraźna, zwrócona na wprost, na jednolitym jasnym tle – pozostałe wymogi w opisie obok miejsca na dołączenie zdjęcia).
  • W przypadku dokumentów podatkowych pamiętaj o dołączeniu pełnej dokumentacji:
    • deklaracja podatkowa za ostatni okres rozliczeniowy:
      - w przypadku rozliczenia w formie papierowej: oryginał, zdjęcie lub skan pierwszej strony formularza PIT, w którym podatnik wskazał miejsce zamieszkania na terenie Miasta zawierający prezentatę Urzędu Skarbowego w Sosnowcu,
      - w przypadku rozliczenia w formie elektronicznej: pierwsza strona formularza PIT, w którym podatnik wskazał miejsce zamieszkania na terenie Miasta wraz Urzędowym Poświadczeniem Odbioru (UPO);
      lub
      • zaświadczenie z Urzędu Skarbowego w Sosnowcu potwierdzające złożenie deklaracji podatkowej za ostatni okres rozliczeniowy, w której podatnik wskazał miejsce zamieszkania na terenie Miasta;
  • Informację o aktywacji dostaniesz mailem lub smsem. Dopiero wtedy możesz korzystać z pełnej funkcjonalności aplikacji Sosnowieckiej Karty Miejskiej dostępnej na smartfony z systemem Android lub iOS.
  • W przypadku dołączenia niewłaściwej fotografii lub braku wystarczających danych do weryfikacji kryteriów przyznania Sosnowieckiej Karty Miejskiej wniosek zostanie zwrócony do poprawy z adnotacją co należy poprawić czy dołączyć. Powiadomienie otrzymasz mailem bądź smsem. 
  • W każdej chwili masz możliwość przesłania wniosku o zmianę danych osobowych z poziomu strony internetowej: skm.sosnowiec.pl
  • W przypadku wątpliwości skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Sosnowieckiej Karty Miejskiej i opisz problem – wrp@um.sosnowiec.pl lub tel. 32 296 06 51; 32 296 07 67
Ikona aplikacji Sosnowiecka Karta Miejska

Sosnowiecka Karta Miejska

Pobierz aplikację i skorzystaj z wyjątkowych benefitów